تحلیل میان مدت بورس

    • تحلیل میان مدت بورس

      تاریخ : ۹۷/۰۷/۲۲  ۰۱:۴۵

      یک سهامدار موفق علاوه بر نوع تصمیم گیری برای خرید و فروش سهام باید از لحاظ زمانی نیز برای خود برنامه ریزی داشته باشد. بازه های زمانی عموما شامل کوتاه مدت یا نوسانگیری (کمتر از یک ماهه که گاها این بازه به کمتر از 3 ماه نیز می رسد) میان مدت (کمتر از 6ماه) و بلند مدت (حداقل یک سال) می باشند.

      بعد از توضیح در مورد نوسانگیری در بورس(استراتژی کوتاه مدت) حال نوبت آن است که در مورد استراتژی میان مدت صحبت کنیم. این مبحث را با یک مثال توضیح می دهیم.






      تحلیل میان مدت

      به عنوان مثال در روند نزولی در بازار سرمایه وقتی حجم معاملات کم می شود نشان از این موضوع است که از نظر سرمایه گذاران در این سطوح دیگر توجیهی برای ادامه نزول و فروش وجود ندارد بنابراین توصیه به سرمایه گذار این است که سعی کنند از رفتارهای هیجانی در بازار پرهیز کنند چراکه بازارهای مالی من جمله بورس مدام در روند صعودی و نزولی نخواهند ماند و با یک محرک سیاسی و اقتصادی مناسب بر مبنای ارزندگی دارایی راه خود را خواهند یافت.

      یکی از مسائل مهم در این روند نبود نقدینگی در بازارهاست که این اتفاق می تواند  نتیجه اجرای سیاست های پولی و مالی دولت باشد بنابراین می بایست سیاست ها در جهت افزایش نقدینگی و خروج از رکود تغییر کند بنابراین سیاست های فعلی دولت برای مدت طولانی ادامه دار نخواهد بود و در جهت متعادل تر شدن حرکت می کند.

      اگر دولت بخواهد در اقتصاد تحول ایجاد کند می بایست با حرکت به سمت اجرای سیاست های منطقی انبساطی حرکت کند و تمرکز و توجه اصلی خود را به تولید و بازار سرمایه به عنوان کم ریسک ترین درگاه تأمین مالی برای شرکت ها معطوف کند از طرف دیگر نرخ سود بانکی را باید کاهش دهد تا تولید کننده بتواند از تسهیلات با هزینه پایین تر بهره گیرد و رونقی در این حوزه رخ دهد. این تغییر سیاست ها پروژه ایست که به چند ماه زمان نیاز دارد و نیازمند بازه ی زمانی میان مدت برای سهامدار خواهد بود.

      استراتژی میان مدت

      به عنوان مثالی دیگر می توان به سال 94 اشاره کرد. در این سال بحث مذاکرات هسته ای در دستور کار دولت قرار داشت و در این روند با استراتژی کوتاه مدت یعنی ادامه روند فعلی، حجم و ارزش پایین معاملات و وجود بازدهی در تک سهم ها را شاهد بودیم.در استراتژی میان مدت رشد هیجانی سهام متاثر از توافقات هسته ای بالاخص در گروه بانک و خودرو وجود داشت. در بازه بلندمدت هم امیدوار بودیم که رشد متعادل بازار با شیب ملایم و تمرکز بر سهام متاثر از بهبود شرایط اقتصادی همچون پتروشیمی ها اتفاق بیفتد.

       با توجه به این مثال ها درمیابیم که داشتن اطلاعات در بورس و تحلیل و بررسی شرایط موجود و اتفاقات احتمالی که در آینده روی خواهد داد به میزان زیادی در تصمیم گیری موثر است و در بازه های زمانی نیز حائز اهمیت خواهد بود.


      کلمات کلیدی
      استراتژی میان مدت در بورس - استراتژی معاملاتی در بورس - بهترین استراتژی در بورس - تحلیل میان مدت بورس -
      جهت درج نظر و ورود به سیستم اینجا کلیک کنید
    زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، زبان ایتالیایی، زبان آلمانی، زبان ترکی استانبولی، زبان هلندی، زبان سوئدی، زبان هندی، زبان روسی
    کاملترین و مجرب ترین مدرسین زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، زبان ایتالیایی، زبان آلمانی، زبان ترکی استانبولی، زبان هلندی، زبان سوئدی، زبان هندی، زبان روسی در ایران

    کسب درآمد در اینترنت, آموزش بورس, آموزش رایگان بورس, آموزش تحلیل تکنیکال, آموزش تحلیل بنیادی, آموزش روانشناسی بورس, سیگنال خرید سهام, سیگنال رایگان بورس
    آموزش نحوه فعالیت در بورس اوراق بهادار تهران و کسب درآمد در اینترنت به همراه معرفی نحوه استفاده از سایت زیستا